Informacje ogólne
Kreator baz danych umożliwia zbieranie i przechowywanie treści w z góry zaplanowany i uporządkowany sposób. Danymi przechowywanymi w bazach można dowolnie zarządzać - wyświetlać na stronie, przetwarzać, filtrować.
Dane do baz mogą być również importować z zewnętrznych źródeł np. plików posiadających określoną strukturę. Dane można również oraz eksportować do plików np. do programu Excel lub plików xml.

Tworzenie struktury
Kreator baz danych umożliwia zbieranie i przechowywanie treści w z góry zaplanowany i uporządkowany sposób. Danymi przechowywanymi w bazach można dowolnie zarządzać - wyświetlać na stronie, przetwarzać, filtrować.
Dane do baz mogą być również importować z zewnętrznych źródeł np. plików posiadających określoną strukturę. Dane można również oraz eksportować do plików np. do programu Excel lub plików xml.

Każda baza ma swoją strukturę, którą określamy w trakcie tworzenia nowej bazy. Struktura bazy to pola, w których przechowywane będą dane. Każda baza może mieć dowolną strukturę, w zależności od jej przeznaczenia. W trakcie projektowania bazy określamy jakie dane chcemy przechowywać oraz ile i jakie pola będą nam do tego potrzebne. Strukturę bazy można zmieniać nawet jeśli przechowywane są w niej dane - rekordy. Po dodaniu kolejnych pól powstaje jej struktura.
Tworzenie relacyjnych baz
Actualizer prócz prostych baz opartych o jedną tabelę pozwala również tworzyć złożone bazy oparte o dowolną dowolną ilość tabel powiązanych ze sobą określoną strukturą zależności - tzw. bazy relacyjne.
Bazy relacyjne pozwalają zapisywanie różnych danych w osobnych tabelach, dzięki czemu rekordom w jednej tabeli można przypisywać rekordy w innej w ramach stworzonych relacji.
Dzięki temu można stworzyć praktycznie każdą funkcjonalność na potrzeby portalu oraz aplikację internetową na potrzeby biznesu i zarządzać nią w prosty i intuicyjny sposób.
Dodawanie i edycja pól

Podczas dodawania nowego pola określamy:
- jego nazwę w bazie
- nazwę pola widoczną w treści serwisu
- typ pola
- maksymalną ilość znaków
- ścieżkę dla ilustracji
- czy rekordy danego pola mają mieć niepowtarzalne wartości
- czy pole ma być przeszukiwane przez wyszukiwarkę
- w jakiej wersji językowej pole ma być widoczne
- status - aktywność pola.
Określanie typu pola

Każde pole bazy może pełnić inną funkcję. Jedne mogą być polami wykorzystywanymi do przechowywania treści np. pola: tekst krótki, blok tekstu, blok kodu HTML - inne mogą pełnić odmienną funkcję jak np. pola: data, czas, opis parametryczny czy logiczne Tak/Nie.
Dodawanie i edycja rekordów

Aby edytować rekord należy kliknąć ikonę edycji.

W trybie edycji dostępne są wszystkie pola ze struktury bazy nie posiadające statusu ukrytych. Kolejność pól w trybie edycji jest taka sama jak kolejność pól w strukturze bazy. W trybie edycji możemy wypełniać pola tekstowe, formatować dane, dodawać ilustracje i zaznaczać pola typu check-box.
Interfejs i funkcjonalność
Actualizer CMS pozwala określać właściwości interfejsu każdej bazy danych, które mogą zostać zmienione w dowolnej chwili przez redaktora posiadającego odpowiednie uprawnienia.
Możliwość określania właściwości baz obejmuje:
- włączanie/wyłączanie operacji na zaznaczonych rekordach
- włączanie/wyłączanie przycisku duplikuj rekord
- pokazywanie/ukrywanie kolumny licznik
- pokazywanie/ukrywanie kolumny kolejność
- pokazywanie/ukrywanie kolumny status
- pokazywanie/ukrywanie kolumny usuń
- pokazywanie/ukrywanie zakładki lista kategorii
- pokazywanie/ukrywanie opcji importu/exportu danych
- określanie zachowania rekordu po zapisie
- możliwość automatycznego kolorowania danych jeśli spełniony jest zdefiniowany warunek np. odpowiednia wartość wybranego pola
- definiowanie dodatkowego skryptu JS przy zapisie.