Informacje ogólne

Newsletter jest narzędziem marketingowym do prowadzenia komunikacji z rynkiem. Internet umożliwia wyjątkowo tanią i skuteczną komunikację z klientami, dostawcami i innymi.
Newsletter rozsyłany jest w postaci wiadomości e-mail na skrzynki znajdujące się w danej bazie i może zawierać informacje dotyczące np.:
- oferty firmy
- organizowanych akcji promocyjnych
- aktualnych wydarzeń w firmie
- zmian w strukturach firmy - zmiany personalne
- wyników firmy - firmy z osobowością prawną
- zmian teleadresowych
- rekrutacji.
Actualizer CMS umożliwia tworzenie dwóch rodzajów newslettera - newsowy - w formie listy aktualności z krótkimi informacjami i linkiem do aktualności lub w formie edytora html, gdzie możemy przygotować newsletter o dowolnym wyglądzie dowolnie formatując wygląd wiadomości.

Newsletter - lista aktualności
Tego rodzaju newsletter tworzony jest aby wysłać informację z listą nowych aktualności, które pojawiły się w serwisie. Newsletter w tej formie jest bardzo wygodny jeśli chcemy poinformować użytkowników co nowego mogą znaleźć w serwisie - informacja zawiera tytuł wiadomości, krótką zajawkę z tekstem oraz link do strony. Do każdej zajawki można dołączyć również zdjęcie w formie miniatury.
Automaty wysyłkowe
Newsletter newsowy może być tworzony i rozsyłany automatycznie na podstawie określonych parametrów.
Można zdefiniować automaty wysyłkowe, które będą wysyłać newsletter po dodaniu lub edycji stron w danym dziale serwisu. Jeśli np. w danym dziale lub kilku działach serwisu pojawią się nowe informacje, lub informacje zostaną zaktualizowane - system przygotuje i roześle newsletter z tą informacją automatycznie do osób ze wskazanej bazy mailingowej.
Szablony newslettera

Przy tworzeniu nowego newslettera newsowego posługujemy się szablonami. Szablony odpowiadają za formatowanie poszczególnych elementów newslettera. Przy tworzeniu nowego newslettera wybieramy jego szablon, czyli jak ma wyglądać wiadomość po jej wysłaniu.

Każdy szablon składa się z szablonu nagłówka, szablonu wiadomości i szablonu stopki. Dla każdej wiadomości formatowanej danym szablonem nagłówek i stopka są stałe - zmienia się tylko treść. Szablony mają postać kodu html, który odpowiada za formatowanie elementów wiadomości.
Edycja i wysyłka

Po dodaniu nowego newslettera newsowego wybieramy jego szablon oraz bazę z adresami e-mail, do których newsletter ma zostać wysłany. W systemie można utworzyć dowolną ilość baz danych przez co wiadomości mogą być lepiej dopasowane do różnych kategorii odbiorców wiadomości.

W trakcie dodawania treści zasadniczej newslettera wpisujemy tytuł i treść informacji, link do informacji na stronie w serwisie. Możemy również dodać niewielką ilustrację.
Przed wysłaniem newslettera do wszystkich adresów z bazy możemy wcześniej zrobić test wysyłając go na jeden, np. nasz adres e-mail. Jeśli newsletter spełnia nasze oczekiwania, po kliknięciu na wysyłka rozesłany do wszystkich adresów z danej bazy.
Newsletter HTML
W Actualizer CMS można tworzyć również newslettery w edytorze html, gdzie możemy wstawić tekst i linki w dowolnym miejscu i dowolnie sformatować treść.

Ta forma newslettera ma możliwość wysyłania wiadomości na adresy e-mail zapisane w bazie użytkowników systemu. Wiadomości mogą być również personalizowane z odwołaniem do pół typu imię i nazwisko oraz innych pól w bazie użytkowników.
Rozsyłanie kodów rabatowych
Newsletter HTML umożliwia również rozsyłanie kodów rabatowych wygenerowanych do przeprowadzenia promocji w sklepie internetowym. Funkcjonalności sklepu internetowego pozwalają zaprojektowanie dowolnej promocji oraz wygenerowanie do niej różnego rodzaju kodów, które tą promocję uruchamiają.
Mogą to być:
- kody jednorazowe
- kody wielorazowe
- kody indywidualne.

Każda grupa kodów uruchamia promocję do której są przypisane. Promocje mogą łączyć się z innymi lub nie. Kody mogą mieć określony czas przydatności.
Newsletter może być rozsyłany do użytkowników spełniających określone kryteria np.:
- którzy dokonali zakupów w określonym przedziale czasowym
- którzy nie dokonali zakupów w określonym przedziale czasowym
- którzy dokonali zakupów na daną wartość lub >< niż dana wartość
- którzy kupili określony rodzaj towaru.