Administracja kontami redaktorów i administratorów, przydzielanie uprawnień

Informacje ogólne

W serwisach internetowych mamy do czynienia z dwoma zagadnieniami związanymi z administracją, która może dotyczyć dwóch różnych kategorii użytkowników.


Użytkowników serwisu www możemy podzielić na:

  • administratorów i redaktorów - z dostępem do systemu CMS
  • użytkowników korzystających ze strony www jako goście/zalogowani - bez dostępu do systemu CMS.


Administratorzy to osoby odpowiadające za konfigurację systemu Actualizer CMS, dodawanie nowych użytkowników, ustawianie parametrów systemu oraz rozbudowywaniem serwisu o nowe funkcjonalności. Mają dostęp do ustawień modułów i możliwość tworzenia nowych.

Redaktorzy to osoby mające dostęp do systemu Actualizer CMS, odpowiedzialne za dodawanie i edycję treści oraz działania e-marketingowe - uprawnienia do różnych funkcjonalności systemu konfiguruje się w zakładce administracja.

Użytkownicy serwisu to osoby korzystające ze stron serwisu www czyli goście, klienci, dostawcy, pracownicy itp., o różnym poziomie dostępu do informacji w zależności od uprawnień - za poziom dostępu odpowiadają tzw. grupy użytkowników przydzielane przez redaktora/administratora posiadającego odpowiednie uprawnienia do zarządzania poziomami dostępu użytkowników serwisu.
 

Konta adminów i redaktorów

Administracja - konta redaktorów i administratorów
 

Dodając nowego redaktora nadajemy mu login i hasło, możemy podać jego adres e-mail, oraz adres IP z którego może mieć dostęp do systemu - puste pole oznacza dostęp z każdego adresu.
 

Prawa dostępu do zasobów

Dostęp do zasobów
 

W prawach dostępu do zasobów określamy do jakich działów - kategorii serwisu oraz baz danych redaktor ma mieć dostęp.
 

Prawa dostępu do funkcjonalności

Dostęp do opcji
 

W prawach dostępu redaktorów  do funkcjonalności serwisu przydzielamy prawa do różnych funkcjonalności systemu CMS m.in. do:

  • edycji stron
  • edycji elementów tekstowych
  • edycji struktury menu
  • edycji szablonów
  • zarządzania użytkownikami - redaktorami
  • zatwierdzania zmian własnych i innych użytkowników
  • newslettera
  • menadżera ilustracji
  • edytora stylów
  • menadżera plików
  • baz danych
  • formularzy
  • kopii zapasowej
  • innych modułów.
 

Zarządzanie grupami dostępu

Grupy użytkowników
 

Każdy użytkownik w trakcie wizyty w serwisie traktowany jest jako gość, jednak pewne elementy serwisu mogą być dostępne tylko dla wybranych grup użytkowników po zalogowaniu. W ustawieniach systemu możemy stworzyć dowolną ilość grup użytkowników i przydzielać je dowolnie różnym użytkownikom.
 

Ograniczenia dostępu
 

Ze względów bezpieczeństwa można wprowadzać ograniczenia dostępu dla różnych grup użytkowników tylko do wybranych numerów lub class IP.

Uprawniania przydziela się użytkownikom oraz poszczególnym elementom strony np. dokumentom html, kategoriom, bazom danych.

Cookies / RODO

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej